Kampaň Inspire The Next bude v následujících týdnech a měsících přicházet s inspirujícími příběhy žen, které se zapojily do dění v ženském hokeji v různých rolích. Zvýšený zájem o ženský hokej potvrzuje i fakt, že za posledních pět let vzrostl počet registrovaných hráček celosvětově o téměř 30 000, IIHF zároveň nadále pracuje na náboru další generace žen, ať už jde o hráčky, funkcionářky či trenérky.
„Jedním z našich hlavních cílů je učinit lední hokej co nejpřístupnějším,“ řekl prezident IIHF Luc Tardif. „Naše cílová skupina zahrnuje ženy i muže, ale velkou příležitost k rozvoji tohoto sportu vidíme aktuálně právě v ženském hokeji. Je důležité mít platformu, jako je tato kampaň, díky které můžeme vzájemně sdílet znalosti a především můžeme pomoci všem našim členským národním asociacím, zejména těm, kde je ženský lední hokej teprve v začátcích," dodal.
Inspire The Next je součástí strategického plánu IIHF ICE26, který má probíhat do roku 2026. Strategií je vyvinout svěží koncept, který přináší do ženského hokeje nové příležitosti a hodnoty. Přestože ženský hokej zaznamenal v poslední době po celém světě výrazné pokroky, rostoucí obliba týmových sportů mezi dívkami a ženami stále nabízí řadu nevyužitých příležitostí.
Kampaň by měla otevřít cestu k další kapitole ženského hokeje. Klíčovým poselstvím je změnit narativ hokeje jako mužského sportu a dát prostor inspirujícím ženám, nejen jako hráčkám, ale také jako funkcionářkám, trenérkám, manažerkám týmů, prezidentkám federací či jiným ženám v jakékoliv další hokejové pozici.
Zahájení kampaně je záměrně načasováno těsně před start mistrovství světa žen, které letos proběhne v kanadském Brampton. O tuto vrcholnou akci je v zámoří velký divácký zájem a na ženský hokej tedy bude v tento čas upřena velká pozornost.
Nedílnou součástí #InspireTheNext bude i ambasadorský program. „Tato kampaň vypráví příběhy žen ze skutečného života. Doufáme, že v mnoha ženách vzbudíme vášeň pro lední hokej na všech úrovních,“ říká Zsuzsanna Kolbenheyer, která má v rámci Mezinárodní hokejové federace na starost rozvoj ženského hokeje. „Naším dlouhodobým cílem je zároveň také najít silného komerčního partnera, který by investoval do rozvoje ženského hokeje," dodává.
Pro tuto kampaň Mezinárodní hokejová federace využije sociální sítě Facebook, Twitter, Instagram, TikTok a YouTube. Všechny příspěvky bude propojovat hashtag #InspireTheNext. IIHF vytvořila pro jednotlivé hokejové federace sadu grafik, fotografií a videí, chystá také speciální semináře na toto téma. Více informací na webu IIHF.
Foto: Martin Fryklund/IIHF