Česká reprezentace do osmnácti let vybojovala na tomto turnaji po šesti letech cenný kov a cesta do finále turnaje se pozitivně odrazila i ve sledovanosti u televizních obrazovek. Ta navíc měla od začátku stoupající tendenci. Parádní vstup do Hlinka Gretzky Cupu proti Američanům (7:2) sledovalo 142 000 diváků. Další gólově vydařený duel s Německem si v televizi pustilo už necelých 200 000 lidí.
I nadále čísla výrazně rostla. Poslední zápas ve skupině zapojilo do svého programu na ČT sport 282 000 sledujících. A pak už na řadu přišly bitvy o medaile. Dokonce 308 000 diváků sledovalo semifinálové vítězství 8:2 a tříbodový příspěvek Adama Benáka, jenž výrazně nakročil k překonání historického rekordu v počtu bodů českého hráče v turnaji.
Kapitolou samu pro sebe bylo finále, ve kterém se český výběr potkal s Kanadou. Zlatou příchuť sice turnaj na sportovním poli nezískal, nicméně co se sledovanosti týče, tak ano!
Přímo v dějišti sledovalo utkání 4711 fanoušků, kteří stadion vyprodali.
Rekord padl v tabulkách sledovanosti. Osmdesát minut trvající boj o zlato si v televizi pustilo 820 000 lidí s fantastickým průměrem 233 000. To z utkání dělá vůbec nejsledovanější zápas v historii Hlinka Gretzky Cupu. Ze statistiky rovněž vyplývá, že každý desátý, jenž měl zapnutou televizi, sledoval zápasy českých mládežníků.
„Je vidět, že sportovní fanoušci v Česku si cestu ke sledování hokeje rádi najdou, ať už jde o jakoukoliv kategorii, což nám samozřejmě dělá velkou radost. Děkujeme touto cestou České televizi za spolupráci v rámci Hlinka Greztky Cupu a ještě jednou gratulujeme českým mladíkům ke skvělému úspěchu,“ pochvaluje divácký zájem marketingový a obchodní ředitel Českého hokeje Ondřej Šnaidauf.
zápas |
reach (v tisích) |
rating (v %) |
share (v %) |
vs USA |
142 |
0,41 |
1,26 |
vs Německo |
198 |
0,70 |
2,10 |
vs Švédsko |
282 |
0,72 |
2,40 |
vs Finsko |
308 |
0,91 |
3,23 |
vs Kanada |
820 |
2,37 |
9,59 |
pozn.: Reach hodnotí počet diváků cílové skupiny (dále CS), kteří sledovali daný kanál během zkoumaného časového úseku. Rating jedná o poměru počtu diváků určité CS, kteří v danou minutu sledují určitý kanál, k celkovému počtu osob v této CS. A share je podíl sledovanosti daného kanálu na celkové sledovanosti v daném časovém úseku.